Welkom

Welkom op mijn blog. Gezellig dat je een kijkje komt nemen en erg leuk wanneer je een reactie achterlaat.

Volgers

maandag 5 juni 2023

Koffie, koffie lekker bakkie koffie en wat foto's

Vandaag een koffiekaartje n.a.v. de Liftchallenge van deze maand.

Ik heb een slimline kaart gemaakt met het thema koffie.
De teksten heb ik uit papier van een oude kalender gestanst met 3 verschillende formaten letters en over de kaart verdeeld.
De koffiebekertjes zijn gestempeld op hetzelfde papier.
Verder heb ik met fineliner nog een koffie quote ertussen geschreven.
Dit is de te liften kaart.

Challenge:

******

En  ik wil nog een paar foto's met jullie delen.
Afgelopen week heb ik een aantal dagen gelogeerd bij een vriendin die ik al vanaf babytijd ken. Wij zijn allebei in Zuid-Afrika geboren. Onze ouders waren bevriend en wij zijn ook vriendinnen geworden en gebleven.
Mijn ouders zijn  in 1961 teruggekeerd naar Nederland en haar ouders 3 jaar later. 
Contact tussen  onze ouders bleef, maar dan via brieven. Toen beide gezinnen  weer in Nederland woonden kwamen we weer met een zekere regelmaat bij elkaar over de vloer. In de schoolvakanties logeerden mijn vriendin en ik  altijd over en weer bij elkaar. 
We kennen elkaar dus eigenlijk al ons leven lang, wat toch wel bijzonder is.
Ik ben met de trein naar Nieuwerkerk a/d IJssel gereisd. Het was heel gezellig en we hebben heel wat af gekletst en elke dag wel een wandeling gemaakt en daarvan wil ik nu wat foto's delen.

Genomen vanaf Uitkijkpunt Lührs






Beeld "De Spoortunnel" in het Hoge Bergse Bos.

Rottemeren


Meidoorn
Spinnenwebben  met wilgenpluis




Drie foto's genomen in het Lage Bergse Bos




17 opmerkingen:

  1. geweldige kaart en prachtige foto's Wies

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzondere vriendschap is dit met je vriendin echt vrienden voor het leven heel fijn dat jullie elkaar weer hebben ontmoet en natuurlijk heel wat afgekletst! Je kaart voor de liftchallenge is weer geslaagd Wies en "koffei" is dat Zuid-Afrikaans voor koffie, hihi
    Fijne avond verder,
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laten we het daar maar op houden Gerie. Maar ik zie het nu ook. Oeps de e en i verkeerdom opgeplakt. Op z'n kop lezen is dus niet mijn sterkste kant. 😕

      Verwijderen
  3. Wat bijzonder zo'n lange vriendschap die zo ver weg is ontstaan Wies. Dat is iets om te koesteren inderdaad. Jullie hebben mooie wandelingen gemaakt getuige de mooie foto's. Toffe kaart heb je gemaakt met al die koffie, zelfs één koffie " verkeerd" hihi 🙊. Leuk dat je de letters uit een kalender hebt gestanst zodat ze interessante printjes hebben.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kaart , Prachtige foto's , leuk zo een hechte vriendschap vriendin. Groetjes, Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterende kaart en wat een mooie vriendschap hebben jullie, wees er maar zuinig op

    Creatieve groeten,
    Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bijzonder zo'n lange vriendschap! Fijn om elkaar te kunnen blijven zien en...aan de mooie foto's te zien hebben jullie een fijne dag gehad.
    Je koffie kaart vind ik echt superleuk!! Fijn dat je meedoet met de Liftchallenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een gave koffiekaart gemaakt en wat bijzonder zo'n vriendschap die al een leven lang duurt. Je maakte prachtige foto's,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker bakkie koffie, gaaf idee en zo heb je een superleuke lift. Prachtige foto's van jullie wandelingen, ik geniet met jullie mee . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. What a lovely friendship you have.
    Love your coffee themed card. Thank you for joining in the Allsorts Challenge this week. Good luck!
    Liz xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je koffiekaart is geweldig, leuke lift!
    Mooie foto's laat je zien, bijzonder zo'n lange vriendschap, ik heb er ook een paar zo, om te koesteren.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  11. A great card, many thanks for sharing at Allsorts challenge this week.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een hele leuke kaart voor koffieliefhebbers.
    Deze heb je prachtig gemaakt Wies.
    En wat een leuk verhaal en fijn dat de vriendschap na zoveel jaren gebleven is.
    Tof om elkaar weer te zien en van al die mooie dingen genoten hebben.
    Ik geniet met jullie mee, wanneer ik na deze prachtige foto's zit te kijken.
    Mooie plaatsjes uitgekozen.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie koffiekaart, Wies.
    Wat een bijzondere vriendschap en aan de mooie foto's te zien heb je genoten van de wandelingen.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi kaartje. Een vriendschap om te koesteren Wies, mooie foto`s.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik krijg meteen trek in een 'bakkie" als ik je kaartje zie. Heel leuk al die verschillende lettertypen en groottes. Dankjewel voor je bijdrage en ook je foto's zijn prachtig, dat was vast een heerlijke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Stunning card and loving your pictures thanks for sharing at Crafty Catz this week

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...