Welkom

Welkom op mijn blog. Gezellig dat je een kijkje komt nemen en erg leuk wanneer je een reactie achterlaat.

Volgers

donderdag 30 april 2020

Zeg het met een zonnebloem.

En behalve mijn kerstkaart ook nog 2 schuifkaarten met een gezegde/tekst.

Laatst heb ik een schuifkaart ontdekt op Pinterest. Ik vind dit wel een leuk patroon en deze schuifkaart is ook minder bewerkelijk dan de meesten.
Dit is de SITE waarop ik de werkwijze gevonden heb.
Ik heb 2 kaarten met een zonnebloem gemaakt en daarbij een gezegden/ quotes geplakt.
Ik vind deze allebei wel geschikt om in deze tijd naar iemand toe te sturen.

KAART 1
Papier uit een heel oud blokje.
Zonnebloem en zon ingekleurd met Derwent potloden.
 Op de eerste kaart  een gezegde vertaald uit het Engels. ( Where flowers bloom, so does hope.)
Wanneer je de label van de kaart omhoog trekt, groeit de zonnebloem als het ware naar het licht van de zon.
De uitgetrokken kaart.
Onder het rechter blad van de zonnebloem nog een blaadje geplakt 
met de gestempelde tekst”lieve groetjes”
Die komt met het uittrekken van de label tevoorschijn.
Deze kaart heb ik naar Martje (de moeder van Trijntje) gestuurd.

KAART 2
Deze kaart is bijna hetzelfde.
Papier is net even anders,  maar wel uit hetzelfde oude blokje.
De zonnebloem heb ik op deze kaart iets verhoogd opgeplakt met 3D plakkertjes.
Dit gezegde is van Toon Hermans.
Het eerste deel kun je gelijk lezen en ......

.....het laatste deel wanneer je de label omhoog trekt.

Challenge:
Knutsels en Kadootjes # “old stuff” (= oud papier)


10 opmerkingen:

  1. Wat een leuke techniek heb je gebruikt Wies....het zijn twee prachtige kaarten!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful sunflower, helps make the sun shine, cold here in my world.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kaartjes met de zonnenbloem, zo'n kaarten komen altijd van pas...Leuk dat je oude materialen gebruikt hebt Wies. bedankt dat je mee doet bij K&K. GROETJES Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze zijn leuk zeg!
    Ook heel geschikt als kinderkaart, ik vind het altijd leuk als er iets bijzonders met een kaart is..... of dat je er iets mee kan.
    Bedankt voor de link.
    De quotes zijn mooi, mooi verwerkt ook, dat de quote pas helemaal leesbaar is als je de bloem omhoog trekt.
    Mooie kleuren, dat geel, zo zonnig, ik word er blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat zijn ze allebei erg leuk Wies, leuk model, prachtig papier en mooi ingekleurde stempels en pakkende teksten,super.
    Fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig gedaan Wies!
    Dank je wel voor je deelname bij K&K.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Love the lift up tag and the message beautiful cards . Thanks for sharing and joining in the anything goes challenge from https://ttcrd.blogspot.com/
    Good luck with your entry and hope we see you here again soon .
    Shirley-Anne DT
    https://shirley-anne-stampingforjoy.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die oude papiertjes doen het nog prima, leuke kaarten!
    Bedankt voor je deelname aan onze challenge bij Knutsels en Kadootjes.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautifully made and coloured.

    Thanks for joining us at the Colour Crazy Challenge.

    Helen x

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...