Welkom

Welkom op mijn blog. Gezellig dat je een kijkje komt nemen en erg leuk wanneer je een reactie achterlaat.

Volgers

zaterdag 13 februari 2021

Vlinders , foto's en filmpje

Wat is het schitterend weer vandaag.
Aan het begin van de middag ben ik, samen met mijn man, heerlijk aan de wandel geweest.
Ik plaats een aantal foto's onderaan dit bericht.
En we hadden vanmorgen een onverwachte bezoeker in de tuin. We hoorden ineens een paar keer een vreemd geluid. Eerst dachten we dat de kippen van de buren van slag waren o.i.d.  Maar het geluid bleek van een aalscholver afkomstig te zijn. 
Het is me gelukt om nog snel een paar foto's en een filmpje te maken voordat  de vogel weer gevlogen was.
*******
Maar nu eerst een kaartje met vlinders en ruitjes.
Het papier komt uit een blokje van de Wibra.
De vlinders heb ik gestempeld op hetzelfde ruitjespapier als van de achtergrond en daarna uitgestanst. (Craft Sensations)
De stroken en bloemetjes (ponsje) zijn van een stukje verpakkingsmateriaal.
De tak is een stans van Marianne design.
De kleine bloemetjes zijn ook geponst.
Verder nog wat roze en bruine perlgel gebruikt voor  het hart van de bloemen.
 En de leuke Sketch van Tuesday Morning Sketches

Challenge:

********
Met deze kaart sta ik in de Top 3 van Knutsels en Kadootjes
van de ruiten challenge van februari.

*******


Het filmpje van de aalscholver in de tuin. Niet zo scherp geworden, maar het is toch te bijzonder om het filmpje niet te laten zien.

En nog twee foto's .

Deze foto heb ik bewerkt en lichter gemaakt. Zo zie je de vogel toch wat duidelijker, anders is het meer een silhouet.

En dan nog een paar foto's die ik gemaakt heb tijdens onze wandeling, o.a. van schaatspret op de Kardingerplas en in het nabijgelegen natuurgebied.
Er is nog een ijsvrij gedeelte voor de vogels.
In de verte het klimcentum Bjoeks.

Schaatspret
IJsbultjes rondom het riet.



De andere plas in het natuurgebied Kardinge.


Niet zo duidelijk te zien, maar er was een eenzame klimmer bezig naar de top te klimmen van de klimtoren  van Bjoeks "Excalibur"

12 opmerkingen:

  1. Een prachtige kaart vind ik het Wies. Een beetje voorjaar. Die vlinders zijn gaaf zo uit dessin-papier gestanst, geeft een heel mooi effect. Mooie foto's en filmpje heb je gemaakt, lijkt me heel apart om ineens zo'n vogel in je tuin te hebben.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

  2. Een prachtige uitvoering van de sketch Wies,ik herken het mooi papier ook.
    Dan kijk je ook op als je een aalscholver in je tuin ziet, was hij verdwaald?
    Prachtige natuurfotos maakte je Wies en maar goed dat je vermelde dat er een klimmer was anders had ik hem niet gezien....
    Fijn weekend verder xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kaart met de vlinders, ben ook met vlinders en vogels bezig maar de kaartjes zijn nog niet klaar. Mooie foto van de aalscholver, we hebben ze ook regelmatig in de tuin maar voor een foto willen ze niet blijven zitten :-(
    De andere foto's zijn erg leuk, kan ook maar eens in de zoveel jaar . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What a gorgeous card, fabulous design and brilliant papers. xx
    Beautiful photos. x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kaart.
    Het ruitjes papier is mooi en het lijkt heel anders bij de vlinders, ik bedoel dat is net ander papier.
    De foto's zijn prachtig, wat wonen jullie (ook) mooi. Nederland is sowieso mooi, je moet het alleen wel willen zien.
    Ik zie geen filmpje......, jammer genoeg, maar de foto's van die imponerende vogel wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi kaartje met de vlinders erop.
    Ook prachtige winterse foto's heb je gemaakt.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaart heb je volgens de sketch gemaakt Wies!
    Ook je foto´s en het filmpje zin gaaf zeg....wat bijzonder een aalscholver in je tuin!
    Groetjes en een fijne zomndag,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke kaart Wies. Mooie foto serie foto's. Wij zagen zojuist bij een open plek in het water ook 3 aalscholvers staan. Mooi gezicht.. jij hebt ze mooi op de foto. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gorgeous card! Thank you for joining us at Tuesday Morning Sketches.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kaart, Wies. De vlinders zijn erg leuk zo. Bedankt voor het meedoen bij Tuesday Morning Sketches.
    Wat een mooie foto's en filmpje. Heel bijzonder, zo'n aalscholver in je tuin.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wonderful card with nice dimension. Thanks for sharing with everyone at Tuesday Morning Sketches. Debi TMS DT

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...