Welkom

Welkom op mijn blog. Gezellig dat je een kijkje komt nemen en erg leuk wanneer je een reactie achterlaat.

Volgers

zondag 3 mei 2020

Hoop

Gisteren ben ik eens met mixed media bezig geweest. Ik heb wel eens iets gedaan op dat gebied, maar veel is het niet.
Maar ik zag op FB een uitdaging van  Willy  Duit  van Bewust gewoon doen  en het leek me toch wel erg leuk om hieraan mee te doen.

De bedoeling is om op je gevoel uit 3 foto's  er eentje uit te kiezen.


En dan met de opdracht (krijg je via een PBtje) aan de slag te gaan. Erg leuk om eens buiten je comfortzone te treden. Wel heb ik gemerkt dat ik toch neiging heb op te precies te zijn. Moet hierin toch wat losser proberen te worden. Dus gewoon doen en er niet te veel er over nadenken. Zit in de aard van het beestje, dus best lastig om los te laten.
Maar ik heb er zeker met plezier aan gewerkt en ik ben ook blij met het resultaat.

Ik koos voor foto 3 vanwege de warme kleuren van het blad tegenover  het donkere silhouet van de boom.
Eén van de woorden die bij me op kwamen was warmte/licht t.o. donker/zwart
Ik ben vooral met de warme kleuren aan de slag gegaan en heb hier dus ook plaatjes uit tijdschriften en uit een oude kalender bij gezocht en heb die uitgescheurd.
Verder  is er nog gesso en markers en een stempel met sterretjes van Crealies aan te pas gekomen.
Ik heb de creatie "hoop" genoemd.
Je  hebt de donkere stam en de wat vage voorgrond, maar daarachter komt de zon tevoorschijn, geeft warmte, licht. De uitgebloeide zonnebloem staat symbool voor het wensen, de hoop en het vertrouwen dat de situatie van nu gaat veranderen, dat alles goed komt.
En de vlinder ...... er kunnen ook mooie dingen ontstaan uit deze situatie. (wat je ook al wel om je heen ziet aan initiatieven om aan een ander te denken,  creatieve ideeën enz.)

Mocht je nu denken : "Wat een leuke opdracht, dat is wel iets voor mij",
Kijk dan op de Facebook pagina van Willy . Je kunt meedoen tot het eind van de maand mei.
Hier kun je haar FB pagina vinden

9 opmerkingen:

  1. Prachtig resultaat, Wies! En je hebt goed nagedacht over de opdracht.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem zeker wel geslaagd Wies, wat een bijzondere creatie. Ik sla maar over als je het niet erg vind, pak zo mijn naald en draadjes maar hihi. Fijne avond Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk deze mixed media kaart Wies...erg leuk bezig geweest met je inktjes en papiertjes...
    Niet nadenken gewoon doen...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ontzettend leuk om je pagina ook hier op je blog te zien, bijzonder mooi is hij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sjonge Wies,
    wat ontzettend mooi en goed gelukt! Voor dat je het niet zo vaak doet vind ik het echt heel knap. Ik ga eens kijken of ik me ook kan laten uitdagen (lees: durf)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat knap!!!!!
    Je hebt echt je gevoel gevolgd en over sjees wat je erbij hebt gemaakt nagedacht.
    Het past allemaal en het is echt een verhaal, heel héél mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend gedaan, echt heel erg mooi verbeeld Wies!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bent goed bezig geweest Wies. Ziet er leuk uit en je hebt het leuk uitgewerkt. Mooie gedachten erbij. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ziet er mooi uit, leuk om jezelf zo uit te dagen

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...