Welkom

Welkom op mijn blog. Gezellig dat je een kijkje komt nemen en erg leuk wanneer je een reactie achterlaat.

Volgers

zaterdag 10 juli 2021

Er komt een vogel gevlogen........

Hé leuk Caroline, ik zie dat je mijn blog bent gaan volgen. Welkom.
******
Toen ik deze kaart maakte schoot mij een oud versje te binnen: "Er komt een vogel gevlogen met een brief in zijn bek"  De rest van de tekst weet ik helaas niet meer. Het zal niet veel zijn, want het is maar een kort versje. Via Google kwam ik erachter dat de schrijver ene Dick Martens is en het versje staat in een bundel met de naam: 54 vrolijke versjes.
Er staan allemaal oude bekende kinderliedjes in zoals : De mosselman, Berend Botje, Hoedje van papier enz. Maar de volledige tekst van de vogel met de brief heb ik niet kunnen vinden. Wie weet schiet het één van jullie  te binnen. Wat een kaart niet allemaal in herinnering kan brengen. 😀

Het papier is uit mijn voorraad en uit een klein blokje van Craft Sensations.
Het vogeltje is van Marianne Design, net als de tak.
De envelopje zijn gestempeld (Hero Arts) en uitgeknipt
DE tekst is ook van Marianne Design.
De achtergrond heb ik geëmbost en heel licht met inkt gekleurd.

Challenge:


10 opmerkingen:

  1. Wat een supermooie kaart Wies, de vogel is zo schattig en het papier prachtig!
    Ik ken de kinderliedjes wel maar het versje met de vogel niet... 🤷‍♀️
    Nog een fijn weekend gewenst xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een leuk kaartje met een lief vogeltje, mocht niemand het liedje kennen, ik zal eens in de winkel kijken want er zijn wel boekjes met kinderliedjes. Zelf heb ik er nooit van gehoord.
    De stoel heb ik expres een opvallend kleurtje gegeven, anders zie je het verschil niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er komt een vogel gevlogen
    die strijkt neer bij mijn voet
    Heeft een brief in z'n snavel
    met een vriend'lijke groet.
    Ik heb ook nog een langere versie gevonden op engelfriet-net.
    Je hebt een hele mooie kaart gemaakt met de leuke vogel,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuke kaart, Wies.
    En wat een leuke herinneringen komen er met zo'n kaart dan bij jou (en zo te lezen bij de volgers ook ;o) op!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is heel mooi Wies, leuke kleur en die schattige vogel en zijn envelopjes, fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke kaart met de vogel en de envelopjes.
    Dank je wel voor het meedoen bij de Egel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kaart en zo leuk al die envelopjes erbij Wies. Leuk dat versje, ik zag dat Ans het helemaal gevonden had.
    Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel.
    Lieve groetjes Miranda dt De Egel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele leuke kaart heb je gemaakt in mooie tinten paars. Hartelijk dank voor jou envelop op de kaart uitdaging van de Egel. groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...