Welkom

Welkom op mijn blog. Gezellig dat je een kijkje komt nemen en erg leuk wanneer je een reactie achterlaat.

Volgers

vrijdag 22 maart 2013

Werkwijze / tutorial Kerstkaart -7-2013.

 Gisteren heb ik een kerst-easelkaart  geplaatst.Ik heb geprobeerd de werkwijze te beschrijven, maar uit een paar reacties begrijp ik dat die uitleg toch niet zo duidelijk is. 
Cora gaf de hint van een uitleg met foto's en die wil ik jullie vandaag graag laten zien.

WERKWIJZE KERST-EASELKAART-7-2013
1.
Neem een kaart van 27 x 13,5 cm en vouw deze zoals op de foto is aangegeven.

2.
Op deze foto zie je de voorkant van de kaart (deel V 1 en V 2)
Helaas zie je de transparante snijplaat niet goed op de foto. (de rand van de plaat is aangegeven met een >)
Maar deel V 2 leg je dus op de snijplaat. De middellijn van de voorkant komt precies op de rand te liggen.

3.


4.
.
Leg het midden van de stans (Creatable CR 1201) op de middellijn.
De bovenste helft van de stans ligt dan op deel V 2 en dus ook op  de snijplaat.
 Leg de andere transpatante plaat erop en draai alles door de Bigshot.

5.

6.

7.
Dit is de basis van de easelkaart. Verder kun je hem dan versieren naar eigen idee.
Het voordeel van deze easelkaart is dat hij minder materiaal kost dan de originele en ook dat hij minder weegt. Je kunt er dan nog iets meer opplakken zonder dat de kaart zwaarder wordt dan 50 gram.

Ik hoop dat de werkwijze zo duidelijk  is en hoor graag van jullie wat jullie ervan vinden.









.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Wies,
    Dankjewel voor de super uitleg, ik dacht al zoiets, maar dit is wel handig...leuk idee en hele mooie kaart...fijn weekend, liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Wies,
    Bedankt voor je uitleg. Zo snap ik het helemaal. Ik hoef niet te werken dit weekend. Dus alle tijd om het uit te proberen.
    Ik laat je het resultaat zeker zien.

    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super bedankt voor deze tutorial Wies.... erg duidelijk uitgelegd; toppie!!!
    Een heel fijn weekeinde gewenst....
    grt Angela

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...