Welkom

Welkom op mijn blog. Gezellig dat je een kijkje komt nemen en erg leuk wanneer je een reactie achterlaat.

Volgers

woensdag 15 mei 2024

Kerstkaart 2024 - 23


Vandaag vast een kerstkaart.  Vanmiddag komt een vriendin, die ik al vanaf mijn babytijd ken, een paar dagen logeren. Best bijzonder dat we elkaar dus al 70 jaar kennen.  Onze ouders zijn bevriend geraakt toen ze in Zuid-Afrika woonden. Daar zijn mijn vriendin en ik in hetzelfde jaar geboren. Mijn ouders zijn teruggekeerd naar Nederland toen ik 7 was en haar ouders toen mijn vriendin 11 jaar was. Het contact is in de tussentijd wel blijven bestaan, maar wel minder. Eenmaal in Nederland is de draad weer opgepakt. We logeerden in de zomervakantie altijd bij elkaar en nu dus ook weer.

En dan nu de kerstkaart van vandaag.
Een beetje anders dan anders, nl. met de bargello techniek. Met deze techniek heb ik wel vaker een kaart gemaakt, maar nu is het met een zwarte achtergrond en effen gekleurd papier. Zo heeft het een beetje het idee van glas in lood.
Voor de stroken heb ik resten gekleurd papier gebruikt en deze naast elkaar  op zwart karton geplakt met een beetje ruimte ertussen. 
Daarna van dit beplakte stuk weer allemaal stroken gesneden en deze wat versprongen op zwart karton geplakt.
Uit het midden een bloemvorm gestanst en uit het onderste deel een tekst.
 Daarna wat verhoogd op een zwarte kaart geplakt.
Onderin de tekst en daarboven een poinsettia (Marianne Design) 

Challenge:
 

13 opmerkingen:

  1. Wat een leuke kerstkaart Wies.
    Mooi apart.
    Ik heb nog nooit van deze techniek gehoord.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Wies !
    Maar vooral geniet van de logeerpartij !
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toevallig heb ik laatst op Pinterest naar deze techniek gezocht. Jij hebt er een mooie, frisse kerstkaart van gemaakt. Heel mooi die kleurtjes in contrast met het zwart. Leuk die poinsettia als blikvanger. Veel plezier met je logé, bijzonder zo'n lange vriendschap.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel mooie, aparte kerstkaart. Het doet inderdaad heel erg aan glas-in-lood denken.
    Veel plezier met je vriendin, wat een bijzondere vriendschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wauw, dat is bijzonder dat jullie elkaar al een heel leven kennen. Dan groei je met elkaar op, ook al mis je een klein deel. Dat zal vast gezellig worden.
    Je kaart is trouwens super mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooi kaartje met de leuke techniek apart hoor nooit van gehoord leuke details heb j gebruikt
    gezellige dag met je vriendin bijzonder hoor zo'n lange vriendschap
    leuk dat je er weer bent bij the holly and the ivy christmas
    groetjes Ellen DT

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaart , mooie techniek Wies
    Groetjes Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi verhaal Wies.....heel bijzonder dat jullie vriendschap al zo lang bestaat!
    Ook ik heb al jaren een vriendin....nog van de lagere school en wij gaan morgenavond uit eten met de mannen erbij!
    Je kaartje is heel erg leuk geworden.
    Groetjes en fijne dagen samen,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. What a fun bargello design ... so very glad you joined our Cardstock Christmas at Jingle Belles.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank voor je verjaardagskaart in dezelfde techniek, heb daar ook al staan puzzelen hoe je dat gedaan had, weer een goed idee voor de restverwerking, kan dus ook goed voor een kerstkaart :-)
    Hoop dat jullie een paar leuke dagen hebben gehad

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Your card is very lovely Thanks for joining us at Girlz Creative Christmas Challenge

    Oh, wat een mooie kerstkaart. Heel tof. Leuk dat je meedoet met onze challen bij Girlz Creative Christmas.
    Creatieve Groetjes Claudia

    Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
    You tube:Claudia's Kaartjes
    Blog:Claudia's Kaartjes
    Challenge blogs:
    Girlz Creative Christmas 
    Girlz makes Guyz Cards
    Girlz creative crafts
    Creative sketchy girls

    BeantwoordenVerwijderen
  12. What a beautifully dramatic take on the Bargello Technique! So pleased you could join our Cardstock Christmas fun at Jingle Belles!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beautiful - what a striking background.

    Thanks for joining us at the 12 Months of Christmas Link Up.

    Helen x
    DT

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...