Welkom

Welkom op mijn blog. Gezellig dat je een kijkje komt nemen en erg leuk wanneer je een reactie achterlaat.

Volgers

vrijdag 26 januari 2024

Kaart met vogel en bloem en een stukje theezakjes nostalgie.

Bedankt voor jullie leuke reactie op mijn kerstkaart met gevouwen theezakjes.
Zo te lezen zijn er best veel van jullie die ooit ook met theezakjes hebben gevouwen.
Vandaar nu een stukje nostalgie over het theezakjes vouwen.😀
Ik heb het ook best veel gedaan en heb nog steeds een paar dozen met theezakjes staan.  En ik vind het nog steeds leuk om af en toe weer wat te vouwen. 
 Halverwege de jaren 90 tot begin jaren 2000 verschenen er veel boekjes op gebied van theezakjes vouwen geschreven door Tiny van der Plas. Daar heb ik er ook een aantal van  en ik vouw daar zo nu een voorbeeld uit 
Ik heb in 1996 nog meegedaan met een wedstrijd theezakjes vouwen en behoorde tot één van de gelukkige winnaars.
We kregen toen een uitnodiging om naar Apeldoorn te komen en werden daar o.a. door Tiny van der Plas ontvangen. Er was een high tea en na afloop kregen we een leuke verrassing w.o. het boekje Thee toppers met daarin de werkstukken van de winnaars.
Dit is het boekje. Misschien kennen jullie het wel.
En dit is mijn inzending die in het boekje staat: Een kinderwagen.

Een close up van het kaartje met de kinderwagen
En een foto van alle winnaars 
Pijltje bovenaan wijst naar mij, het pijltje onderaan naar Tiny van der Plas.
Al met al was het een hele leuke middag en ervaring.

***

En nu dan de kaart met vogel en bloem.
Deze kaart maakte ik met een sketch van Sweet Sketch Wednesday 2.
Het gebruikte design papier is van CS en het goudkleurig papier heb ik een keer gekregen.
De digi is ingekleurd met Derwent potloden.
De rondjes zijn uit het goudkleurige papier geponst en bewerkt met Glossy accents van Ranger.
Sketch 269 van SSW2(een kwartslag gedraaid)

Challenge:

18 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je in een boekje van Tiny staat, het is een prachtig kaartje met de kinderwagen
    Leuke foto met een jonge Wies :-)
    Je nieuwe kaart met de vogel is weer heel anders maar wel heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat ontzettend mooi die kinderwagen gevouwen van de theezakjes, ik snap wel dat je gewonnen had en zo leuk om dan uitgenodigd te zijn,leuke ervaring .
    Je kaart met de leuke vogel is ook supermooi Wies xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo ben ik jaren geleden ook begonnen met kaartjes maken, met vouwwerk van theezakjes. Maar niet zo mooi als die kinderwagen die jij had gemaakt. Een leuke ervaring om te winnen en zo'n leuke dag mee te maken.
    Ook je kaartje met dit vogeltje is schitterend gemaakt.
    Fijn weekend,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om iets te lezen over je hobbygeschiedenis en hoe leuk dat jouw kaartje in een boekje stond! Blijven vouwen hoor, want je maakt er prachtige kaarten mee. Deze kaart is ook erg mooi geworden met de vogel. Alvast een fijne verjaardag! Je kaartje is eind vd middag weggegaan op het nippertje: of morgen wordt dir nog bezorgd en anders na het weekend. Fijne dag maandag!

    Creatieve groetjes
    Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Wies, this is a very interesting article on Tea Bag folding. I have given it a go many years ago when I first started making cards. I did enjoy it and I was plesased with what I achieved. I must give it another go at it.
    I love your card this month you design paper is so pretty who is CS design papers? It might not be one we have here in New Zealand. Your digi image is coloured beautifully. I love this image. I love how you've used pencils, perfect for this design paper. Great card and that so much for sharing it with us over at Sweet Sketch Wednesday 2 and good luck.
    Hugs
    Kathie SSW2~DT

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Kathie, Thanks for your compliment about my card for the SWW2 challenge. The CS is short for Craft Sensations (it' for sale in a shop called Action) And nice ro read you also started making cards with Tea Bag folding. But is still is a nice technique to use and the result of the folding can be surprising.
      Wies x

      Verwijderen
  6. Wat gaaf dat je in dat boekje staat, het is ook wel een ontzettend mooi ontwerp. Je hebt er een mooie herinnering aan over gehouden.
    De kaart die je vandaag laat zien is prachtig met de mooie kleuren, het mooie papier en de prachtig ingekleurde digi. Knap gedaan Wies.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk!! Ik ken het boekje niet. Ik had en andere waar ik nooit iets mee gedaan heb. Toen ik juf was en een meisje in de klas had, dat met theezakjes van alles maakte, heb ik haar dat boek gegeven. Was ze superblij mee....
    Je kaart is heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat leuk is je kinderwagen en terecht dat je een van de winnaars was! Ooit zelf ook met theezakjes bezig geweest vond het best moeilijk. Je kaart van vandaag is prachtig de kleuren combinatie is heel mooi. In mijn bericht van vandaag heb ik het patroon kerstkaart van dinsdag gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een mooie herinnering zo'n boekje met je eigen kaart erin mooi de kinderwagen, zelf heb ik nooit theezakjes gevouwen was niet mijn ding ik ben begonnen met 3d.
    wat een mooi kaartje heb je gemaakt met de mooie kleuren en papier en wat een mooie stempel heb je gebruikt
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gaaf patroon van de kinderwagen en zo bijzonder dat je in het boekje staat, al is het lang geleden, heel bijzonder zo'n dag. Je kaart met de ingekleurde vogel is prachtig.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige zeg dat gevouwen theezakje in een kinderwagen! Ik weet nog dat het in de mode was, een buurvrouw maakte eens een 'schilderij' voor ons 1e huis. Dat vond ik minder mooi dan jouw kaart moet ik eerlijk zeggen maar wel knap gemaakt. En fantastisch dat je dan in zo'n boekje komt! Ook jouw vogel kaart is prachtig. En ik kan weer bloggen onder mijn eigen naam op mijn telefoon, heb browser Microsoft Edge geïnstalleerd. Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuke kaart , mooie bewerkte kinderwagen van theezakjes .
    Origami vouwen blijft prachtig en deze sketch ok TOP .......
    Fijn weekend en groetjes Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie herinnering van de theezakjes. Zo is mijn kaarten maken ook begonnen…. Je hebt een hele mooie kaart gemaakt met deze leuke vogel. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk verhaal, daar kijk je met veel plezier op terug en je hebt ook nog eens een mooi aandenken aan deze dag.
    Je kaart uit die bericht vind ik heel mooi.
    Je hebt het juiste papier gekozen, het past zo goed bij de kleuren van de digi.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat zijn mooie herinneringen, leuk om me te kunnen kijken, jouw kinderwagen van theezakjes ziet er prachtig en kunstig uit!
    Je vogelkaart is een plaatje, wat mooi die digi en prachtig gekleurd. De papiertjes passen er perfect bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zie heel veel verjaardags kaarten langskomen voor je, mooie leeftijd 70, van harte gefeliciteerd.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. This is a stunning card Wies, a beautiful image and colouring as always. I love your teabag folded card too, I still have some of my papers from years ago and a book by Tiny van der Plas which she co-authored with Janet Wilson.
    Thank you for playing along with us at Sweet Sketch Wednesday 2.
    Anne SSW2-DT

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...