Welkom

Welkom op mijn blog. Gezellig dat je een kijkje komt nemen en erg leuk wanneer je een reactie achterlaat.

Volgers

woensdag 6 juli 2011

Workshop / tutorial : Een module vouwen (eigen ontwerp)

Kaarten kun je natuurlijk maken met allerlei technieken. Die afwisseling vind ik ook zo leuk. Eén van die technieken is Origami. Het blijft boeiend wat je allemaal kunt maken door een papiertje op verschillende manieren te vouwen. Ik vouw het liefste modellen die je voor een kaart kunt gebruiken. Met modules kun je vaak wel zo'n plat model vouwen, al zijn er meer modules /elementen waar je 3D modellen mee kunt maken. Een site met veel 3D modellen van modules is b.v. deze : Modulaire origami
Nu heb ik zelf een module / element bedacht voor op een kaart.
Deze module heb ik stap voor stap gevouwen en hoop dat het zo duidelijk is hoe je hem kunt maken.

 Neem een papiertje van 5 x 5 cm. Vouw het 2 x diagonaal dubbel.
Vouw daarna de bovenste en onderste punt naar het midden.

Dalvouwen maken zoals aan gegeven.
De onderst punt met een bergvouw naar achteren vouwen.

Het papiertje omdraaien en keren.
Aan de andere kant ziet het er dan zo uit.
Het papier weer omdraaien.
De vouwen die je dan moet maken zijn wat lastiger te laten zien.
De delen waar de pijltjes bijstaan moet je zo vouwen, dat ze evenwijdig met de onderkant komen te lopen.
Op de volgende foto wordt de bedoeling wel duidelijk.
Dit is dan het resultaat. Je moet het papier dan weer omdraaien.

Dalvouwen maken zoals aangegeven is.
Dan ziet het er zo uit. Je draait het papier dan weer om en vouwt het open.
Op de aangegeven lijnen bergvouwen maken.
Dit is het eindresultaat. Met vier van deze modules / elementen maak je dan een soort bloem.
Ik heb een andere kleur papier gebruikt om de "bloem" mee te maken.

Dit is dan het eindresultaat. En daarmee heb ik dan een kaart gemaakt.
Het borduursel is gemaakt met kleuren die bij het gevouwen model passen.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en of de uitleg duidelijk is.
Groetjes, Wies

2 opmerkingen:

  1. hallo Wies,mooie kaarten maak jij zeg,en ben gelijk volger geworden.Omdat ik ook kaarten maak, vindt je het misschien wel leuk om ook eens een kijkje te komen nemen op mijn blog.En misschien wil je dan ook mijn volger worden.
    Kijk uit naar je reatie.Fijne dag verder en veel hobby plezier.
    Vriendelijke groet van Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooie kaart weer Wies....
    Je vouwsel is helemaal geniaal... heb het opgeslagen op mijn pc... je weet maar nooit hoe het nog eens te pas kan komen....
    Fijne dag gewenst
    groetjes Angela

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...